Uživatel nepřihlášen
silenyhrac
RSS kanál blogu
Píše: silenyhrac - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.

Resident Evil - postavy a viry

Pátek 20.1.2017 08:20 - Autor: silenyhrac
To se mi líbí

S blížícím se vydáním Resident Evilu 7 mě napadlo zjistit o sérii víc a tím si umocnit zážitek ze hry. Především mě zajímá, jaké jsou zde postavy (v sedmičce se nějaké ze známých znovu objeví) a kterak funguje či nefunguje odpravování nepřátel plus proč tak funguje (ať nedopadnu jako v demu, kde jsem likvidaci slizouna napoprvé vzdal, když mi přišlo, že je nesmrtelný).

Tápete-li v sérii obdobně, následující řádky vám mohou pomoci se zorientovat.

Text neobsahuje spoilery, ale nemohu vyloučit, že je v něm něco faktograficky špatně (info mám vyčtené z různých webů).

-----

Hlavním hrdinou, za kterého v kampani obvykle hrajeme, je někdo z tábora "dobrých", bojující proti táboru "zlých". A jak bývá v sérii zvykem, hráváme rovnou za vícero postav, jenž jsou si vzájemně blízké (rodinní příslušníci, parťáci).

Těmi dobrými jsou organizace bojující proti bioterorismu, zlými pak organizace bioterorismus produkující.

Konkrétně, na straně dobrých jsou vládou nebo farmaceutickými firmami placené organizace, které proti terorismu bojují se zbraní v ruce (organizace BSAA, policejní jednotka STARS) nebo nenásilnými způsoby (organizace TerraSave). Dalšími uskupením je například Anti-Umbrella.

Zlými jsou pak farmaceutické organizace (vzájemně si konkurující), jenž vedle legální činnosti vyvíjí biologické zbraně v podobě zmutovaných tvorů (zvaných BOW), které nelegálně prodávají na černém trhu. Nejznámější organizací je Umbrella (logo červenobílého rozevřeného deštníku), dalšími např. Tricell, Agency nebo Family (rodina). O maximalizaci zisků usilují jejich šéfové i řádoví zaměstnanci, kteří finance potřebují k výzkumu typu "kterak se stát bohem" neboli nesmrtelným, dokonalým. Jejich představa zbožštění sebe sama mívá vedlejší efekt v podobě touhy po stvoření nové, dokonalé lidské rasy. Tito lidé se pro dosažení svého cíle neváhají od mateřské organizace trhnout a překáží-li jim spolupracovníci, jednoduše je odpravit.

Nejdůležitějšími kladnými postavami jsou Chris Redfield a jeho parťačka Jill Valentine. Oba jsou členy BSAA. Další kladné charaktery představují Claire Redfield (sestra Chrise) a Moira Burton, členky TerraSave. Neméně známými jsou Leon Scott Kennedy, člen týmu STARS a Jake Muller, přezdívaný Jake Wesker (syn ústředního padoucha Alberta Weskera). Zmíním ještě dvě postavy, které mohou být důležité s ohledem na RE7: Jsou jimi STARS zdravotnice Rebecca Chambers a Ada Wong, což je dvojitá agentka pracující pro Agency a naoko i pro Umbrellu.

Kladní hrdinové jsou až na výjimky bez genetických modifikací (Jill a Jack však zmutovaní jsou). Zlé postavy bývají geneticky upravené, což se projevuje jejich nadlidskými schopnostmi (rychlostí, odolností, regenerací těla...).

Nejdůležitějšími padouchy jsou Albert Wesker a jeho sestra Alex Wesker. Umbrella si je vyhlédla již coby mimořádně inteligentní děti - unesla je, dala jim příjmení Wesker, vycvičila, zmutovala a oni se jí "odvděčili" tím, že se od ní trhli.

Zlé organizace vyvíjí zmutované tvory tak, že zvířata, lidi nebo rostliny nakazí virem či parazitem, který změní jejich buněčnou strukturu. Výsledkem jsou pak buď mutanti sloužící coby biologické zbraně BOW (jejich inteligence a sebeuvědomění klesne, agresivita, odolnost, regenerace stoupne) nebo jsou nakažením šlechtěni noví, dokonalejší lidé. Tito "dokonalí" (všichni Weskerovi, Jill Valentine...) jsou infikováni virem, který má na ně pouze pozitivní účinky (svou osobnost si zachovávají, nadlidsky se jim zlepší reflexy, síla, regenerace...).

Přesněji, platí, že tentýž vir má na různé osoby odlišný účinek dle toho, nakolik je člověk k viru přirozeně imunní. Stejný vir tak může člověka zabít, proměnit v nelidské BOW nebo naopak působit výhradně pozitivně (zlepšit dotyčnému inteligenci, reflexy...), případně na něj vir nemusí působit vůbec.

Virem se lze nejsnáze nakazit zraněním způsobeným BOW, tedy tvorem, který je virem sám nakažen. Infikovat se lze také jídlem. Nejméně časté je nakažení virem šířeným vzduchem.

Aby to nebylo tak jednoduché, u již zmutovaných BOW může časem dojít k proměně v jiné, ještě hrozivější BOW tvory. Tato proměna může být také okamžitě vyvolána jejich opětovným infikováním virem či parazitem. A lidé zmutovaní pozitivně - tito zase potřebují pravidelné podávání chemikálií buď kvůli tomu, ať se nevrátí do normálu (tj. bez udržovací dávky je zlepšení jejich schopností dočasné) nebo naopak aby se nezměnili v BOW (k čemuž by bez stabilizační látky došlo).

A odkud se všechny ty viry a paraziti vzali? Na počátku je zlá organizace získá z rostlin (např. se vyskytujících pouze v Africe) a poté z nich vyvine nové typy virů a také z nich vyšlechtí parazity. Nejznámějšími viry jsou C-vir, G-vir, T-vir nebo vir Uroboros, nejznámějším parazitem je "červ" Las Plagas.

Na všechny virové a parazitické infekce (alespoň pro jejich prvotní stádium, kdy člověk zůstává sám sebou a nemění se v BOW) by měl existovat lék. Tento však obvykle nezničí nákazu úplně, pouze ji v těle nakaženého omezí a stabilizuje. Existují i vakcíny, po jejichž aplikaci se člověk stává vůči konkrétnímu viru či parazitu imunní, tj. nemůže jím být nakažen.

Z předešlého vyplývá, že v nadcházejícím sedmém díle Resident Evilu se mohou objevit nepřátelé v podobě zmutovaných lidí, zvířat (i hmyzu) a rostlin, obdařených regenerací svého těla. Rychlost regenerace pak určuje, zda půjdou udolat např. vytrvalou střelbou, výbuchem či zapálením nebo je tyto "aktivity" pouze zpomalí po dobu jejich regenerace.

Co se hlavních hrdinů nového dílu týká, ti mohou (odhaduji) být infikováni jak "pozitivními" viry, jenž jim dočasně vylepší schopnosti a regeneraci, tak viry "negativními", které je zabijí nebo promění v BOW, pokud si dostatečně rychle nevezmou lék.

A zajímavost na závěr (zase jen odhad): Krom virové nákazy může v novém Residentu dojít k "posednutí člověka zlým duchem", neb záporňačka Alex Weskerová objevila ve hře RE Revelations 2 způsob, kterak přenést své vědomí do jiného lidského těla. Tato nic netušící oběť pak začne trpět rozdvojením osobnosti, protože v ní zápolí vlastní vědomí se zlým vědomím Alex Weskerové. Je-li přitom vůle oběti silná, dokáže "démona" z těla vypudit. Má-li však oběť vůli nedostatečnou, její vědomí je zcela nahrazeno vědomím zlého vetřelce (v tomto konkrétním případě je jím Alex).

Tisk
Štítky: Resident Evil, postavy, viry
Hodnocení:
( Zbývá 5 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Resident Evil - postavy a viry
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:

O autorovi blogu

silenyhrac

Vytvářet bodovanou kolekci oblíbených her je těžké, popíšu proč:

Vyhledávám hry s atmosférou (obraz + zvuk), plynulostí (ve smyslu technického zpracování) a hratelností (zábava + výzva) a to v uvedeném pořadí.

Krom atmosféry, plynulosti a hratelnosti dávám extra body za coop (ve kterém je třeba si pomáhat, ne jen společně střílet). (Multiplayer takřka nehraju).

Body odečítám, je-li žánr odlišný od mnou preferovaného, jímž je FPS.

Příklady - mám dvě stejně dobré hry (co se atmosféry, plynulosti a hratelnosti týká):

FPS a TPS => zvítězí FPS.

FPS bez coopu a TPS s coopem => nezvítězí žádná, obě jsou stejně dobré.

Umístěním hry například na třetí příčku (dostane 8/10) vyjadřuji, jak moc ji mám oblíbenou vůči všem odehraným hrám, zároveň však může jít o mou nejoblíbenější hru v kategorii například "závodní" a na třetí místo v celkovém pořadí klesla jen proto, že kategorie závodní není mou nejoblíbenější.

Co se plynulosti týká, některé hry to odnesou kvůli staršímu PC (Intel Core 2 Quad Q9650 3000Mh, AMD Radeon HD 7950 3GB, 8GB RAM).

Dále body ubírám za krátkost titulu, nedodržování konzistentní herní logiky po celou hru, za nepoměr sebratelných předmětů k jejich následnému zužitkování...ale to by bylo na dlouhé psaní.

Situace je o to komplikovanější, že dle výše popsaného dostanu nějak obodované hry a ty následně podrobím druhému hodnocení, tentokrát dle toho "jak moc mám chuť si danou hru: zahrát znovu, zahrát si ji okamžitě, zahrát si ji kdykoli .. a nejenom zahrát, ale znovu u ní vydržet a dohrát ji". Je jasné, že toto druhé hodnocení preferuje hry jednodušší (s jednoduchým ovládáním, jednoduchými mechanikami, jednoduchým příběhem a s instantní hratelností). Ve finále se tak třeba z původně desítkové hry dle prvního hodnocení stane osmičková a to jen proto, že se mi znovu příliš nechce strávit v ní dalších padesát hodin.

Přidáváním a strháváním bodů se snažím co nejlépe definovat svůj výsledný herní žebříček. Nejde o výčet kladů a záporů daných her, který by měl sloužit ostatním coby ne/doporučení. Ne. Jde pouze o vyjádření, kterak tyto hry působí na mě, co z nich ve mně vyvolává pozitivní a negativní emoce. Jde tedy o vystižení sebe skrze své oblíbené hry (řekni mi co hraješ a já ti povím, jaký jsi ;-).

Žebříček je momentálně jen nástřelem ...  nad hrami se chci zamyslet, přidat další a pořadí pozměnit.

-----

Condemned: Criminal Origins 7/10

Založit herní BLOG