Uživatel nepřihlášen
silenyhrac
RSS kanál blogu
Píše: silenyhrac - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.

Resident Evil 7 - nastínění příběhu

Úterý 10.1.2017 08:22 - Autor: silenyhrac
To se mi líbí

Následující představuje smýšlený příběh chystaného sedmého dílu hry Resident Evil, snažící se popasovat se známými fakty uvolněnými Capcomem skrze demo a videa. Upozorňuji, že byť jde o čirou fantazii, mohu se v něčem trefit, číst proto jen na vlastní nebezpečí.

Edit 11.1. - viz dodatek dole.

Hlavní hrdina Ethan své manželce Mii příliš nerozumí. Netuší, že je členkou elitního týmu odvracejícího hrozbu bioterorismu vzešlou společností Umbrella. Reaguje proto podrážděně na její časté pracovní cesty a nejinak je tomu i roku 2014, kdy Mia odjede do Louisiany.

Bohužel, místo návratu manželky se Ethan dočká sdělení, že Mia tragicky zahynula na výletní lodi.

Léta běží, Ethan propadlý beznaději utápí smutek vzpomínkami, ze kterých jej vytrhne telefonát. Ženský hlas mu sdělí, že Mia žije a je držena v rezidenci poblíž luisianského města Dulvey.

Ethan se vydá svou ženu hledat. Přiletí do Lusiany, pronajatým autem dojede k městu a odkud dále k usedlosti.

Zdánlivě opuštěný komplex budov roztroušených na plantážích se skleníky však stále obývá rodina Bakerových, oficiálně nezvěstná od roku 2014.

Jejich syn Lucas byl kapitánem výletní lodi, na které Mia údajně zahynula. Nebyla to však nehoda. Loď vozící turisty dychtící pořídit snímky zdejších močálů, je ve skutečností pastí provozovanou znovuzrozenou Umbrellou, jenž pasažéry unáší a zavírá na farmě ovládané Bakerovými. Ti mají za úkol vězně infikovat výměnou za nesmrtelnost, kterou jim Umbrella nabídla skrze nakažení sebe sama virem.

Infikovaný se v prvním stádiu mění v slizkou zrůdu s regenerovatelným tělem, v dalších fázích pak v děsivé monstrum obludných rozměrů. Bakerovi jsou toho však ušetřeni díky spórům produkovaných rostlinami, jenž do skleníků dopravila Umbrella a kterým se zde daří vlivem klimatu podobnému domovským africkým podmínkám. Spóry působí coby stabilizátor, zabraňující viru pokročit do nelidského stádia.

Mia, jenž byla při svém vyšetřování z lodi unesena, skončila infikovaná na farmě. Odkud však dokázala věznitelům prchnout a záhy zjistila, že pro zastavení mutace je zapotřebí se zdržovat v dosahu skleníků s rostlinami.

Ethan při pátrání v usedlosti naráží na pásky zaznamenané Miou. Zpětně tak prožívá hrůzu, jenž musela podstoupit a postupně odhaluje rozsah celého spiknutí. Dostává se přitom do konfliktu s Bakerovými, které díky jejich mutaci nedovede zabít, pouze dočasně ochromit a získat tak čas na únik (zmutované výletníky a žoldáky Umbrelly odpravovat dokáže). Pátrání jej zavede na inkriminovanou výletní loď a také do podzemní laboratoře, ve které Umbrella drží látku schopnou infikovanou osobu trvale vyléčit (naděje pro jeho manželku nabývá reálné podoby). Do cesty se mu však staví Bakerovi, jenž po marné snaze Ethana přetvořit v jednoho z nich se jej rozhodnou zastavit za každou cenu... i za cenu zničení rostlin produkujících spóry bránící infekci pokročit do nelidského stádia.

Dodatek:

Ethan pří průzkumu usedlosti s hrůzou zjišťuje, že Mia není tou, kterou znával. Co ji zde občas zahlédne na videopásce, či ji má na farmě už už na dosah (načež mu vyklouzne a zmizí), vídává ji nejen coby svou křehkou manželku, ale čím dál častěji také jako posedlou ďáblem... kdo chce, nechť si domyslí, co to znamená - ono by to tak nakonec mohlo ve hře opravdu být a to už by byl spoiler.

Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Resident Evil 7 - nastínění příběhu
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
silenyhrac   1x   Taky už hru netrpělivě vyhlížím... a krátím si čas spekulacemi 8-) Sice na hře nedokážu až tak ocenit příběhové pozadí, tj. v tomto směru mi nedá tolik, co RE fanouškům, kteří znají postavy celé série a věci okolo, ale mi jde nejvíc o to, že to bude dobrý horor. A to proto, že je to Capcom, že si na hře dává záležet, že to má realistické textury, že to má atmosféru starších amerických hororů, že to snad pojede stejně plynule jako demo, že je to z pohledu první osoby, že to bude mít překvapivé zvraty, že se tam budou hledat věci a řešit hádanky a že to konečně bude po dlouhé době zase něco jako Condemned nebo Dead Space, tj. že se tam můžeme bránit (alespoň částečně) - v Outlastu i Alien Isolationu jsem potřeboval pořádné zbraně :-)silenyhracsilenyhrac11429    10.1.2017 18:59 silenyhrac

@ odpověď na komentář od gripen:Taky už hru netrpělivě vyhlížím... a krátím si čas spekulacemi 8-) Sice na hře nedokážu až tak ocenit příběhové pozadí, tj. v tomto směru mi nedá tolik, co RE fanouškům, kteří znají postavy celé série a věci okolo, ale mi jde nejvíc o to, že to bude dobrý horor. A to proto, že je to Capcom, že si na hře dává záležet, že to má realistické textury, že to má atmosféru starších amerických hororů, že to snad pojede stejně plynule jako demo, že je to z pohledu první osoby, že to bude mít překvapivé zvraty, že se tam budou hledat věci a řešit hádanky a že to konečně bude po dlouhé době zase něco jako Condemned nebo Dead Space, tj. že se tam můžeme bránit (alespoň částečně) - v Outlastu i Alien Isolationu jsem potřeboval pořádné zbraně :-)Komentář byl autorem naposledy upraven 10.1.2017 19:17

Původní verze před úpravami:Taky už hru netrpělivě vyhlížím... a krátím si tak čas spekulacemi 8-) Sice pak ve hře nedokážu ocenit příběhové pozadí, tj. v tomto směru mi nedá tolik, co RE fanouškům, kteří znají postavy z celé série a věci okolo, ale mi jde nejvíc o to, že to bude dobrý horor. A to proto, že je to Capcom, že si na hře dává záležet, že to má realistické textury, že to má atmosféru starších amerických hororů, že to snad pojede stejně plynule jako demo, že je to z pohledu první osoby, že to bude mít překvapivé zvraty, že se tam budou hledat věci a řešit hádanky a že to konečně bude po dlouhé době zase něco jako Condemned nebo Dead Space, tj. že se tam můžeme bránit (alespoň částečně) - v Outlastu i Alien Isolationu jsem potřeboval pořádné zbraně :-)

gripen napsal:Výborné. Už se těším.

gripen   1x   Výborné. Už se těším.gripengripen30502    10.1.2017 16:52 gripen

Výborné. Už se těším.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

O autorovi blogu

silenyhrac

Vytvářet bodovanou kolekci oblíbených her je těžké, popíšu proč:

Vyhledávám hry s atmosférou (obraz + zvuk), plynulostí (ve smyslu technického zpracování) a hratelností (zábava + výzva) a to v uvedeném pořadí.

Krom atmosféry, plynulosti a hratelnosti dávám extra body za coop (ve kterém je třeba si pomáhat, ne jen společně střílet). (Multiplayer takřka nehraju).

Body odečítám, je-li žánr odlišný od mnou preferovaného, jímž je FPS.

Příklady - mám dvě stejně dobré hry (co se atmosféry, plynulosti a hratelnosti týká):

FPS a TPS => zvítězí FPS.

FPS bez coopu a TPS s coopem => nezvítězí žádná, obě jsou stejně dobré.

Umístěním hry například na třetí příčku (dostane 8/10) vyjadřuji, jak moc ji mám oblíbenou vůči všem odehraným hrám, zároveň však může jít o mou nejoblíbenější hru v kategorii například "závodní" a na třetí místo v celkovém pořadí klesla jen proto, že kategorie závodní není mou nejoblíbenější.

Co se plynulosti týká, některé hry to odnesou kvůli staršímu PC (Intel Core 2 Quad Q9650 3000Mh, AMD Radeon HD 7950 3GB, 8GB RAM).

Dále body ubírám za krátkost titulu, nedodržování konzistentní herní logiky po celou hru, za nepoměr sebratelných předmětů k jejich následnému zužitkování...ale to by bylo na dlouhé psaní.

Situace je o to komplikovanější, že dle výše popsaného dostanu nějak obodované hry a ty následně podrobím druhému hodnocení, tentokrát dle toho "jak moc mám chuť si danou hru: zahrát znovu, zahrát si ji okamžitě, zahrát si ji kdykoli .. a nejenom zahrát, ale znovu u ní vydržet a dohrát ji". Je jasné, že toto druhé hodnocení preferuje hry jedodušší (s jednoduchým ovládáním, jednoduchými mechanikami, jednoduchým příběhem a s instantní hratelností). Ve finále se tak třeba z původně desítkové hry dle prvního hodnocení stane osmičková a to jen proto, že se mi znovu příliš nechce strávit v ní dalších padesát hodin.

Přidáváním a strháváním bodů se snažím co nejlépe definovat svůj výsledný herní žebříček. Nejde o výčet kladů a záporů daných her, který by měl sloužit ostatním coby ne/doporučení. Ne. Jde pouze o vyjádření, kterak tyto hry působí na mě, co z nich ve mně vyvolává pozitivní a negativní emoce. Jde tedy o vystižení sebe skrze své oblíbené hry (řekni mi co hraješ a já ti povím, jaký jsi ;-).

Žebříček je momentálně jen nástřelem ...  nad hrami se chci zamyslet, přidat další a pořadí pozměnit.

-----

Condemned: Criminal Origins 7/10

Založit herní BLOG